tel 021/382 090
fax 021/382 091
mail nsb@nsb.hr
adresa Put Supavla 19, 21000 Split

Nakon višemjesečne trakavice u trokutu Ministarstvo gospodarstva – “Jadroplov” – ”Brodosplit” konačno je krenula izgradnja bulk-carriera, broda za prijevoz sipkih tereta, za splitsku brodarsku tvrtku.
Početak rizanja za Jadroplov
U proizvodnim prostorima škverske brodoobrade započelo se s rezanjem limovima i profila za buduću novogradnju, a idući tjedan slijedi njihovo oblikovanje u forme broda. Paralelno s postupnim zahuktavanjem faza izgradnje, 610 radnika koji su trenutačno na tzv. čekanju vraćat će se u škver.

No, svi oni, u prosjeku, neće imati zaposlenja duže od dva i pol mjeseca, osim ako se u međuvremenu ne sklope novi ugovori. Tek će opremna škverska struka imati pune ruke posla od rujna do travnja iduće godine.
Kobilica u srpnju
Očekuje se kako će kobilica broda za prijevoz sipkih tereta na navoz biti postavljena krajem srpnja, a primopredaja broda očekuje se sljedeće godine u travnju.

- Ovo je poruka za međunarodno tržište da nastavljamo graditi brodove i da naše radnike sa čekanja počinjemo vraćati na njihova radna mjesta – kazao nam je Zvonko Šegvić, član Nadzornog odbora “Brodosplita” i predsjednik Nezavisnog sindikata.

- Međutim, jedan brod na navozima, odnosno u knjizi narudžbi nije dovoljan. Očekujem da i ugovor za drugi “Jadroplovov” bulk stupi na snagu, da nam Ministarstvo gospodarstva, nakon godinu dana čekanja, konačno odobri izgradnju dva mala kruzera za “Brodosplit-plovidbu”, našu brodarsku tvrtku, te da Ministarstvo obrane donese odluku o izgradnji brodova za Hrvatsku ratnu mornaricu u našem “Brodogradilištu specijalnih objekata”.

- Sukladno europskoj praksi vojne brodogradnje, u ovim kriznim trenucima nije potreban natječaj za vojni program – kazao nam je Šegvić.

Kako doznajemo, tijekom ovog mjeseca očekuje se sjednica Vijeća za obranu na kojoj će se razmatrati model financiranja izgradnje pet obalnih ophodnih brodova dužine 42 metra, a svaki cijene od 6 milijuna eura.

Usprkos obećanjima predsjednice Vlade Jadranke Kosor i ministra obrane Davora Božinovića, još uvijek nije jasno kakva će se vrsta natječaja objaviti i hoće li se cijeli, ili, pak, dio flotnog programa uopće graditi u hali “Brodogradilišta specijalnih objekata”.

Naime, aspiracije prema unosnu projektu imaju i brodogradilište “Adria Mar” koje je gradilo ophodne brodove smanjene radarske vidljivosti za Libiju, “NCP-Remontno brodogradilište”, te “Montmontaža Greben”. Kao model financiranja nove flote spominje se kredit koji bi uzela državna agencija za uvoz i izvoz naoružanja “Alan”.

Dvije godine
Ako BSO dobije cijelokupni flotni program Hrvatske ratne mornarice, to bi značilo pune ruke posla najmanje dvije godine.

2,245
OčajnoLošeOsrednjeDobroOdlično   (Ocijenjeno 1 puta, Ocjena: 5/5)

Jedan komentar na “Limovi su se počeli rezati, čeka se posao za HRM”

Komentirajte i vi

Komentari članova na web stranici objavljuju se u realnom vremenu i Nezavisni sindikat Brodosplita ne može se smatrati odgovornim za napisano. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

Morate biti prijavljeni da biste mogli komentirati članak!

Nemate svoje korisničko ime i lozinku? Registrirajte se!