tel 021/382 090
fax 021/382 091
mail nsb@nsb.hr
adresa Put Supavla 19, 21000 Split
22. Srpanj 2011. Vijesti

Lider demantij

Dragi čitatelji,
u zadnje vrijeme smo svjedoci nečuvene hajke protiv Brodosplita. Zato pozivamo sve Hrvate, Dalmatince i Splićane da se suprotstave bešćutnim lažima koje pišu i iznose poneki korumpirani novinari.

U prilogu dostavljamo demantij iz časopisa Lider koji vrvi upravo činjenicama koje smo naveli.

Popijačeva tajna operacija s `nizozemskim´ jamstvima za Brodosplit

Brodosplit Brodogradilište d.o.o. poslalo je demantij teksta pod naslovom „Brodosplit – Popijačeva tajna operacija s nizozemskim jamstvima“, najavno objavljenog na Liderovom internetu 20. srpnja i 22. srpnja u tiskanom izdanju.

‘U napisu novinara Edisa Felića „Brodosplit – Popijačeva tajna operacija s nizozemskim jamstvima“, objavljenom 22. srpnja ove godine u Lideru, iznosi se čitav niz netočnih informacija kojima se nanosi šteta ugledu splitskog brodogradilišta. Konstruirana je tvrdnja da Brodosplit može izgraditi brod za nizozemskog naručitelja isključivo izigravanjem odredbi dogovorenih u pregovorima s Europskom unijom. Točnije, insinuira se / nagađa / tvrdi kako će država Brodosplitu dati jamstva za kredit za izgradnju tog broda, iako to ne dopuštaju pravila Europske komisije, te da će hrvatski porezni obveznici financirati još jedan gubitak Brodosplita. U cijeloj toj tvrdnji točno je samo da europska pravila ne dopuštaju izdavanje državnih jamstava, dok su sve ostalo neistine.
Naime, Brodosplit ne traži niti treba kreditna jamstva za izgradnju broda, jer ga svojim kreditom financira sam naručitelj. Na njemu je da odluči kako će i s kim kreditirati projekt. Ono što Brodosplit treba ponuditi za realizaciju ugovorenog posla su jamstva za avansne uplate naručitelja. Legalnost tih jamstava je neupitna. Ona su uključena
u Program restrukturiranja Brodosplita i kao takva, odobrena su od Europske komisije. Brodosplitu nizozemski naručitelj nije obećao gradnju drugog broda kako navodi novinar, već su naše dvije tvrtke potpisale ugovor o njihovoj gradnji po modelu 1+1+1. Potreba kupca za još brodova, stanje na tržištu i naša stručnost rezultirat će izgradnjom i drugog, odnosno trećeg heavy liftera za Nizozemce. Nadalje, u spornom tekstu novinar navodi čitav niz pogrešnih podataka čime iskazuje nepoznavanje brodograđevne tematike, kao i aktualnih događanja vezanih uz hrvatska brodogradilišta, a o kojima se mogao informirati čitanjem bilo koje od hrvatskih dnevnih novina.
Krenimo redom: Potencijalni posao s grčkim naručiteljem ove godine nije ugovoren, ne stoga što se Vlada nije usudila izdati državna jamstva kako tvrdi novinar, već zato što se Brodosplit s Elke Shippingom nije usuglasio oko komercijalno-tehničkih detalja ugovora i što nije mogao prihvatiti zatražene rokove isporuke. Netočna je i tvrdnja novinara da, ako Vlada ne da državna jamstva, samoborski DIV neće kupiti Brodosplit za jednu kunu. Kupi li DIV splitski škver, to ni u kojem slučaju neće biti za kunu, jer je cijena Brodosplita po zaključenju natječaja 3,7 milijuna kuna. Isto tako, ministar gospodarstva Đuro Popijač nije prošloga utorka 19. srpnja u Splitu provodio tajnu
operaciju iza zatvorenih vrata s Upravom i predstavnicima sinidikata Brodosplita. Ministar prošloga utorka uopće nije bio u splitskom brodogradilištu. Ako novinar misli na radni sastanak ministra s odgovornima u Brodosplitu, on je održan dan ranije, u ponedjeljak 18. srpnja i potom su sudionici dali izjave novinarima o sadržaju razgovora. I to su objavili hrvatski mediji. Inače, sastanak je prvotno bio zakazan za prethodni tjedan, a potom odgođen zbog ministrovih obveza.
U međuvremenu nije održana ni sjednica Nadzornog odbora Brodosplita kako tvrdi u svom napisu novinar. I ona je održana u ponedjeljak, uoči ministrova dolaska. S obzirom da u cijelom tekstu novinar navodi „šutnju glavnih aktera“, postavlja se pitanje kako to da novinar mjerodavnima iz splitskog brodogradilišta nije postavio niti jedno
od pitanja na koje „nudi“ odgovore temeljene na neistinama (što vjerujemo da je dokazano u ovom ispravku).

Jedino što ga je o jamstvima zanimalo kod pripreme članka bili su podaci o Brodosplitu izdanima po prethodnim novogradnjama. Također, postavlja se pitanje zašto novinar na temu jamstava nije za sugovornike odabrao predstavnike hrvatskih škverova koji su u istoj poziciji kao Brodosplit, dakle kojima su dodjeljivana jamstva, a
sada su u procesu restrukturiranja kroz privatizaciju. Jedini čije su izjave objavljene su predstavnici tzv. male brodogradnje (mali privatni škverovi i konzalting tvrtke) koji već drugi tjedan zaredom optužuju Brodosplit da mu se pogoduje kako bi dobio posao gradnje ophodnih brodova (iako taj projekt nije započeo, a ne zna se ni kada
će). I za kraj naglašavamo, čuđenju da je Brodosplit ugovorio novi posao, nema mjesta. Splitsko brodogradilište sa stotinama brodova koje je do danas izgradilo uživa ugled na međunarodnom tržištu kao pouzdan i stručan partner. Potvrđuju to i brojne nagrade koje su dodjeljene splitskim novogradnjama – od 1987. godine čak 10
brodova izgrađenih u Splitu osvojilo je titulu Broda godine u svojoj kategoriji’, stoji u demantiju Brodosplita.

1,003
Tagovi: ,
OčajnoLošeOsrednjeDobroOdlično   (Članak još nije ocijenjen!)

Komentirajte i vi

Komentari članova na web stranici objavljuju se u realnom vremenu i Nezavisni sindikat Brodosplita ne može se smatrati odgovornim za napisano. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

Morate biti prijavljeni da biste mogli komentirati članak!

Nemate svoje korisničko ime i lozinku? Registrirajte se!