tel 021/382 090
fax 021/382 091
mail nsb@nsb.hr
adresa Put Supavla 19, 21000 Split

Milanski Corriere della Sera otkriva zašto je kapetan Francesco Schettino, zapovjednik Coste Concordije, priveo golemi krstaš tako blizu Ljiljanskom otoku, Isoli del Giglio, da ga je razbio o hrid i pobio tolike putnike. Ako je ta rekonstrukcija istinita – a nešto slično se govori od prve noći – onda je lakomislenost zapovjednika ne samo kaznene, nego i medicinske naravi.
Luksuzni kruzer se razbio o hridi
Luksuzni kruzer se razbio o hridi
Luksuzni kruzer se razbio o hridi
Dakle, na brodu je kao šef sale, maître, bio ukrcan i Antonello Tievoli, jedini član posade s Isole del Giglio. Tjedan dana ranije molio je dopust za kratak odlazak kući, ali nije mu stigla zamjena. Premda su putnici bili na večeri, pozvan je na zapovjednički most, gdje mu se kapetan Schettino, praveći se da se šali, narugao: „Evo, gledaj tvoj otok!“. Milanski dnevnik tvrdi da je konobar smjesta rekao: „Suviše smo blizu!“. Tek što je to izrekao, brod je naletio na hrid koja je razderala oko 70 metara lijevog boka i onda, otrgnuta, ostala zaglavljena u pukotini.

Tievoli je također sišao na Isolu del Giglio, rekavši svojim rođacima: „Nisam nikada sanjao da ću ovako stići kući“.

Zapovjednik nije priznao da je ta njegova glupa šala bila povod nesreće. Ipak, odrekao se verzije koju je rekao novinarima: da je naletio na hridi neobilježene na navigacijskim kartama – jer je taj dio mora detaljno poznat stoljećima, te su hridi o koje je Schettino rasporio „Costu Concordiju“ zabilježene još na srednjovjekovnim portulanima. Umjesto toga, Lučkoj kapetaniji je rekao da se približio Isoli del Giglio da bi turistima pokazao otok i da nije primijetio da su ondje sike.

Putnika na palubi, koji bi mogli uživati u panorami, nije baš bilo mnogo, jer je temperatura zraka bila blizu ništici. Pola putnika bilo je na večeri, a od ostalih dio je bio već u kabinama, neki pak u kupaćim kostimima u bazenima i jacuzzima, totalno iznenađeni kad je voda počela curiti preko ruba, a onda nestalo svjetla – jer nikakvo objašnjenje nije stiglo. Neki od njih su spašeni bosi, u kupaćim gaćicama, a sve im je ino ostalo na brodu.

To što je ostalo nije malo. Lopovi koji to nisu znali, ali čitaju talijanske novine, u ponedjeljak su obaviješteni: u sefovima je pravo bogatstvo, milijuni eura u gotovini i nakitu. Karabinijeri sada nadziru olupinu bojeći se upada ‘šakala’ (u ovom slučaju ‘čagalj’ je suviše ljubezan naziv).

U javnost dopiru sve novi i novi podaci o maloumnosti zapovjednika Schettina. Putnici s broda slali su gomilu alarmiranih poziva na broj 112, pa je Civilna zaštita bombardirala tim alarmima Lučku kapetaniju u Livornu. Odande su četiri puta pozvali kapetana Schettina, koji im je sva četiri puta rekao da se ne zbiva ništa ozbiljno, samo da ima kvar na generatoru: ista laž koja je prodavana i putnicima. Priznao je da je razbio brod tek sat kasnije – ali ni tada ni ikada nije odaslao signal ‘Mayday’ (koji je u razdoblju bežične telegrafije bio zamijenjen šifrom SOS), dakle poziv u pomoć zbog brodoloma ili havarije.

Za razliku od svog zapovjednika, koji je kidnuo na obalu čim je mogao, pravi je heroj bio glavni povjerenik Manrico Gianpedroni (a ne Marrico Giampetroni, kako su prethodno javljali u Italiji). Ostao je u utrobi teško oštećena broda, pomagao putnicima da se izbave, sve dok se nije okliznuo i slomio nogu. Njega tada nitko nije izvukao, ostao je blokiran 36 sati, većim dijelom tijela u moru koje je prodrlo, znatno pothlađen, dok ga nisu našli spasioci i onda helikopterom odnijeli na operaciju u bolnicu u Grosseto.

I među ostalim članovima posade bilo je onih koji su podlegli panici, ali i onih koji su, poput grupe filipinskih sobara zaduženih za jedan od čamaca za spašavanje, prevezli s broda na obalu tri skupine po stotinjak pa i 150 putnika. „Kapacitet je 70, ali za dulji boravak na moru, ograničen količinom ukrcane vode i hrane. Za ovo malo od broda do obale mogli smo mirno ukrcati dvostruko ljudi a da nikoga ne ugrozimo“, rekao je jedan od sobara, očito razboritiji od stotinjak puta bolje plaćenog zapovjednika.

1,247
Tagovi:
OčajnoLošeOsrednjeDobroOdlično   (Članak još nije ocijenjen!)

Komentirajte i vi

Komentari članova na web stranici objavljuju se u realnom vremenu i Nezavisni sindikat Brodosplita ne može se smatrati odgovornim za napisano. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

Morate biti prijavljeni da biste mogli komentirati članak!

Nemate svoje korisničko ime i lozinku? Registrirajte se!