tel 021/382 090
fax 021/382 091
mail nsb@nsb.hr
adresa Put Supavla 19, 21000 Split
16. Studeni 2013. Iz medija

Šta je istina? (laž)

TERMIN

 

 

 

početno

FINANCIRANJE I IZVORI

 

 

1,5 milijardi

 

 

PROJEKTI

 

 

 

14 brodova

KADROVI

 

višak 21% temeljem zahtjeva za smanjenjem kapaciteta kao kompenzacijske mjere

26.2.2011. 1.5 mlrd kn 500 radnika viška
1.3.2011. 1.5 mlrd kn bankovnih kredita i investitora -vlastita flota-najava apliciranja na natječaj MORH-a 1000 radnika viška, 50-60 mil kn iz tekućeg poslovanja kroz godinu dana za stimulativne otpremnine za 500 adm.
4.3.2011. -jamstva će dostaviti-pisma namjera banaka i drugih fin. Institucija i partnera će dostaviti -ulaganje većim dijelom u Brodosplit-Plovidbu-složeni i standardni brodovi većih gabarita-nove niše: stupovi i postolja za vjetroelektrane neutvrđen broj radnika viška zbog namjere jačanja izvanbrodograđevne proiz.
14.3.2011. od 700 radnika viška okvirni je višak 500 zbog ulaganja u izvanbrodograđevnu proiz.
12.5.2011. DIV nema bankovna jamstva nego pisma namjere -traži realizaciju obećanih projekata (2 bulka za Jadroplov i dva kruzera za BP)
30.7.2011. DIV nema 1,5 mlrd knOsigurat će ih kreditom i s potencijalnim partnerom
7.8.2011. dali sva potrebna jamstva 25 % od 1,5 mlrd kn u tehnologiju,75 % u vlastitu flotu
16.8.2011. -sofisticirani brodovi su dvosjekli mač-standardni brodovi lakši za prodaju
8.9.2011. Ne može dati bankovna jamstva za 250 mil E, nudi jamstva za 100 mil kn
26.9.2011. U ponudi: jamstvo na 5 mil kn, 3,7 mil kn za dionice, 50 mil kn za dokapitalizaciju u 5 god, 1,4 mlrd investicija kroz suradnju s bankama, fondovima, partnerima.Ima financijere za gradnju vlastite flote.
6.10.2011. Poslovni dnevnik navodi: DIV osigurao pismo namjere za 200 mil E
10.11.2011. Potpore banaka i fondova, uključuju i ulazak u vlasničku strukturu Ulaganje samo u brodove koji će sutra donositi profit; visokosofisticirani brodovi za off shore pućinske vjetroelektrane, plinske elektrane i drugi unosni proizvodi Dio od 1000 radnika viška mogao bi ostati u novim djelatnostima (izvanbrodograđevno)
21.1.2012. DIV ne može dati više od 50 mil kn bankovnih jamstava
7.2.2012. Pismo namjere jedne respektabilne EU banke da prati program
19.2.2012. Brodovi, naftne i plinske platforme, energetski objekti
28.2.2012. 20% radnika viška (sastanak u BIS-u s direktorima)
3.3.2012.5.3.2012. Zaključili da DIV mora uložiti 2 mlrd kn,Financijska podrška fondova i banaka(ponuđena samo korporativna jamstva) Brodovi, off shore instalacije, čelične konstrukcije za instaliranje na moru (poput vjetroelektrana), participiranje u velikim energetskim projektima, razvoj motora za plinske elektrane (mogla bi se izgraditi plinska elektrana na području pokraj Peruče) Vjerojatno povećanje broja radnika
10.3.2012 Zaposlenicima za čijim radom ne bi bilo potrebe ponudit će se otpremnine u skladu s Kolektivnim ugovorom
23.3.2012. -za nebrodograđevne projekte investitor DIV uz banke i pratnju proizvođača-partnera;-za četiri do šest mjeseci pozitivno poslovanje -prve tri god. 50% kapaciteta za nebrodograđevne projekte(vjetroelektrane i plinske kod Peruče);-megajahte za iznajmljivanje, a potom prodaja;-ro-paxi;

-pripremit će se 50-ak projekata čija bi aktivacija započela ovisno o stanju na tržištu

O višku tek nakon nekoliko mjeseci koliko je potrebno da se ugovore novi poslovi
24.3.2012. -ne želi otpuštati osim u administraciji; novac umjesto za otpremnine, dati za proizvodnju i projekte
25.3.2012. -uz nabrojeno, BIS će graditi polagače kablova, jahte;-u pripremi 50-tak ugovora od kojih će jedan vjerojatno dići i RH na noge -za 3-5 god. trostruko više radnika (10.500)-za 3-5 god. 7 tisuća radnika, čak i 10 tisuća-u prvoj godini posao za 2 i pol do 3 i pol tisuće radnika
27.3.2012. -vode se pregovori za izgradnju 10-tak sofisticiranijih brodova;-energetski projekti, off shore i vlastita off shore flota (s partnerom) kompenzirat će gubitke u brodogradnji (loše stanje na tržištu);-nakon 10 god. višestruko povećanje proizvodnje brodova;

-za pet godina profit od nebrodograđevne proiz.

 

-plan je otpuštanje što manjeg broja ljudi kako bi svota za otpremnine bila čim manja
27.3.2012. DIV-u se javljaju banke s kreditnim ponudama za milijarde kuna
28.3.2012. Londonski investicijski fondovi imaju spremne milijarde i samo žele vidjeti projekte -patenti koji će dignuti BIS:-skupio 50-ak projekata od brodova do plinskih e.
29.3.2’12. Najmanje je važan oblik jamsta, a ponuđeno jamstvo je naplativo;Izvori za vlastiti doprinos: vlastita sredstva, komercijalni i investicijski krediti, fondovi, partneri -nakon treće godine očekuje pozitivno poslovanje Neisplativo dijeliti otkaze i otpremnine, naći barem privremeni posao u škveru, možda će ih trebati za god.dana;Brodosplit trgovina će zaposliti dio viška u administraciji
30.3.2012. -od banaka (iz cijelog svijeta) ne mogu disati -uz do sada navedeno, razmišlja i o gradnji solarnih panela; -višak je između 500 i 1.500 radnika;-prosječna otpremnina oko 100 tisuća kn;-za 7-10 god. (cilj) 7-10 tisuća radnika
11.4.2012. -krenut ćemo s 5 brodova i vjetroelektranama (s prosvjeda u Splitu) -bit će problema sa zadržavanjem radnika jer ih, prema tvrdnjama sindikata) 80% želi otpremnine
13.4.2012. -14 brodova je plan za „iks“ godina, a donijeli odmah plan za 5 brodova -u prvoj godini zaposliti po tisuću do tisuću i pol ljudi i brodogradnji i vjetroenergiji;-plan za 5 do 7 god. je 7 tisuća zaposlenih
17.4.2012. -u pregovorima s potencijalnim inozemnim naručiteljima;-radi se na projektima poput vjetroelektrana;-posao s čeličnim pilotima za novi terminal u Pločama;

-razmatra se gradnja brodova za BP

(inf. sa sastanka u BIS-u s nizozemskim Jumbom)
30.4.2012. -osnivaju se novi sektori;-osnivaju se:Brodosplit Energija,

Brodosplit Trgovina,

Brodosplit Kooperacija.

(vidljivo iz natječaja)

-50% direktorskih mjesta zauzet će, očekuje se, sadašnji menadžeri za odgovarajuće plaće plus bonuse za ostvareno (najveće plaće u državi);-90 posto zaposlenih ima „putra na glavi“;-svi zaposleni ne moraju brinuti za svoja radna mjesta;

-svi novozaposleni u prvoj godini ne mogu na godišnji.

7.5.2012. -osnažili ugovor za heavy lifter;-u pregovorima za još nekoliko sofisticiranih b.;-deseci projekata od kogeneracijske elektrane preko solarne energije do usluga raznih servisa. -razni projekti kako bi spasili što više radnih mjesta;-za pet godina će zapošljavati između 3 tisuće i 5 tisuća ljudi;
9.5.2012. -nakon osnaženja heavy liftera, dogovorili daljnje brodove
17.5.2012. -sagraditi najveću, najjeftiniju i najprofitabilniju tvornicu stupova za vjetroelektrane u svijetu;-trenutno pregovara o gradnji još pet sofisticiranih brodova.
-dogovoreni programi poslovanja s bankama za financiranje projekta vjetroelektrana i plinske elektrane kod Peruče
29.5.2012. -osigurano financiranje dogovorenih poslova:kupci financiraju svoje brodove, a za BP ponude više prvoklasnih banaka. -ukupno 600 mil Eura posla:potpisan predugovor za 6+2 sofisticirana broda(dio za BP, dio za nizozemskog naručitelja)

 

KRONOLOGIJA JAVNIH ISTUPA – DIV U PRIVATIZACIJI

 

19.05.2010.

Slobodna Dalmacija

Darko Pappo potvrdio podnošenje ponude DIV-a za kupnju Brodosplit-Brodogradilišta, te je to ocijenio „velikom i rizičnom poslovnom odlukom“. Naglasio kako je cilj DIV-a očuvanje brodograđevne industrije te dodao kako Brodosplit uz temeljito restrukturiranje, dobar menadžment i osmišljenu poslovnu strategiju može postati zdrav temelj nacionalnog gospodarstva.

(ponude otvorene u 14 sati – DIV ponudio 3,7, milijuna kn za Brodosplit)

 

20.05.2010.

Slobodna Dalmacija / Novi list / Večernji list

Pappo pojašnjava ponudu za škver čija je „tehnološka razina relativno dobra“, a imovina „većinom opterećena založnim pravima“ (SD):

Ulaganje (troškovi restrukturiranja): 40 posto od iznosa procjenjenog između 1.5 i 3 milijarde kn, odnosno max ulaganje 1.2 milijarde kuna prvenstveno u izgradnju brodova za vlastitu flotu.

Flota: izgradnja deset brodova u nekoliko godina; investicija do 3 milijarde kn u pet godina.

Investicijski kapital: poslovne banke, privatni ulagači, dobavljači.

Radnici: proizvodne sa 50 % podići na 67 % uz prekvalifikacije (najvjerojatnije bez otpuštanja)

Radnicima 25 % dionica (Šegvić navodi i 25 naknadno kroz stimulativni dio)  i potpisivanje socijalnog sporazuma.

Način poslovanja: prodaja gotovih brodova, charter plovidbe, iznajmljivanje.

DIV želi da država preuzme 3.5. milijardi kn obveza pokrivenih državnim jamstvima.

 

21.05.2010.

banka – web izdanje

Pappo: – „nakon 2 mjeseca due dilligencea procijenili da bi im ponuda upravo za Brodosplit dugoročno bila najbolji potez“.

- „nisu gledali unatrag na dubioze brodogradilišta, već unaprijed, na perspektive i potencijale koje ono ima“.

- u početku bi se gradili bulkovi za vlastitu flotu, a kasnije složeniji brodovi do razine krstaša.

- u kontaktu s nekoliko banaka i investicijskih fondova koje su zainteresirali za svoj program.

- proizvodni radnici na 67 %, a administraciju s 25 % spustiti na 12 %.

Jutarnji list

Pappo: – ponudili 3.7. milijuna kn kako im se ne bi spočitnulo da im je država poklonila brodogradilište.

-       ne žele preuzeti nagomilane dugove splitskog škvera

Poslovni dnevnik

Pappo: – „naša ponuda nije uključivala BSO i nismo sigurni kako će se po tom pitanju dalje odvijati situacija“.

Slobodna Dalmacija

Tomislav Debeljak: – postavlja 15 uvjeta za kupnju Brodosplita, a jedan od važnijih je „da Brodosplit do 15. lipnja ugovori gradnju još jednog broda, jer inače tvrtka ne može opstati idućih 6 do 9 mjeseci potrebnih za prelazak na novi poslovni ciklus“.

- brod bi financirali prikupljanjem 30 posto iznosa od dobavljača ili preko investicijskih fonodva za depozit, a ostalo osigura banka uz založno pravo na brod.

- investicijski fondovi – svaku kunu privatnog investitora pokriti državnom kunom.

- ulaganje DIV-a: 50 milijuna kn kroz 5 godina.

- uštede: 20 % prodajom već izgrađenih brodova,

10 % na velikim i malim korupcijama,

1-2 % suzbijanjem krađa.

Večernji list

Pappo –  stečaj škverova bio bi „katastrofa za proizvođače koji participiraju u opremanju brodova vlastitim hrvatskim proizvodima“.

 

25.05.2010.

Nacional

Debeljak: – tvrdi da DIV ima partnere zainteresirane za Plovidbu

- u 6 godina brod se isplati uz 50 % dobiti.

- projekcije rađene na bulkovima, a zanimljivi i kruzeri za koje su u dogovorima s domaćim turističkim kućama za krstaše.

- nakon restrukturiranja isplativost bi porasla zahvaljujući horizontalnim potporama.

 

26.05.2010.

Business.hr

Pappo više ne spominje postotak na koji bi povećao broj proizvodnih radnika već kaže: „ ne planiramo smanjivati, možda čak povećamo, ali zaposlene u administraciji ćemo morati smanjiti“. Ostaje kod tvrdnje o sudjelovanju u troškovima restrukturiranja sa 40 %.

 

04.06.2010.

Vrime

Pappo izjavljuje:

„ Očito je da znanje postoji, čak ni novac ne predstavlja problem, pa je ono što škver treba vlasnik koji će znati kontrolirati troškove, optimizirati posao i produktivnost te tako osigurati dugoročnu sigurnost za radnike i poslovanje.“

„… u industriji brodogradnje nema nikakvih prepreka da se jeftine sirovine dobavljaju iz bilo kojeg dijela svijeta što, uvjerava nas, može hrvatsku brodogradnju, uz pravi pristup, učiniti konkurentnom“.

Tvrdi da se primjenom programa DIV-a brodogradilište može samo financirati na tržištu bez donacija i ikakve pomoći države.

Višak radne snage u škveru misle riješiti preraspodjelom u druge pogone tvrtke – stalno traže radnike za pakiranje proizvoda u kninskoj tvornici.

 

07.06.2010.

Business.hr

Pappo:

Ulaganje u sljedećih 5 godina – 2.5. milijardi kuna u koje su uračunati i potencijalni krediti banaka.

Odmah po preuzimanju škvera – ulaganje vlastitih 50 milijuna kuna u manju obnovu brodogradilišta.

Brojni kontakti s bankama i investicijskim fondovima, pismo namjere jedne hrvatske banke za pomoć u financiranju.

Radnici – ponovno omjeri kao na početku priče – 67 % proizvodni, 12 % administracija, ostalo proizvodna režija.

Najava da će Brodosplit učiniti profitabilnim za 3 do 4 godine.

 

12.06.2010.

Slobodna Dalmacija

Debeljak izrazio nadu da će ponuda biti što prije prihvaćena:

„Bilo bi mi drago da, ako se već donese takva odluka, s poslom krenemo što prije, jer je svaka minuta bitna.“

 

29. 06.2010.

SEEbiz

Okrugli stol – Tržišno natjecanje srž pregovora s Europskom unijom

“Brodogradnja ne može i ne smije poslovati tako da se oslanja na državne potpore, zaključio je Darko Pappo iz DIV-a, koja pretendira na privatizaciju splitskog škvera. Već u sljedećoj rečenici se ogradio pa zaključio da u vrijeme restrukturiranja države mogu davati horizontalne potpore tvrtkama u nevolji.“

 

30.06.2010.

Poslovni dnevnik

Okrugli stol – Tržišno natjecanje srž pregovora s Europskom unijom

„Darko Pappo, čija je tvrtka poslala ponudu za Brodosplit, kaže da očekuje poziv na razgovor iz Ministarstva gospodarstva, da je za njega spreman već sutra, ali i da ne vjeruje da će se proces završiti prije ljeta.“

 

21.7. 2010.

Slobodna Dalmacija

Debeljak: – od početka bio siguran da će Povjerenstvo biti protiv ponude njegove firme, ali se nada kako će Vlada ipak imati hrabrosti i prihvatiti taj projekt.

- ponuda financijski vjerodostojna, dapače, dvaput je teža od zahtjeva Vlade kada je u pitanju restrukturiranje. Ne podrazumijeva daljnju pomoć države u poslovanju splitskog škvera.

- „prilikom prezentacije iznijeli imena velikih dobavljača s kojima mislimo poslovati, odnosno koji bi financirali brod do izgradnje, ali u dogovoru sa dva investicijska fonda i šest banaka nismo izlazili sa njihovim imenima, kako ne bi dizali nepotrebnu ‘buku’”.

 

22.07.2010.

Poslovni dnevnik

Na informaciju da Povjerenstvo nije prihvatilo njihovu ponudu, Pappo javno istupa:

- „nismo iznenađeni, aiko smo očekivali da će razum i poslovna logika prevladati emocije sindikata i Uprave“,

- „nama je bilo važno da u ovoj fazi dobijemo legitimitet jer je pitanje koliko nakon ovakvih glasova može biti uspješno realizirana privatizacija“,

- priznaje da ga je „najmanje iznenadila negativna ocjena HFP-a jer u nekim detaljima njihova ponuda doista nije ispunila formalne uvjete“ kao preuzimanje Kolektivnog ugovora.

Večernji list

Debeljak poručuje da DIV ne odustaje, te najavljuje pomoć bili oni u priči ili ne.

Vjesnik

Dragičević izjavio da Povjerenstvo nije prihvatilo ponudu DIV-a jer ponuđeni plan ne jamči održivost poslovanja Brodosplita, odnosno nedostaju izvori financiranja.

 

 

20.08.2010.

Lider

Pappo: – DIV-ov program spremni su poduprijeti dva fonda i šest banaka.

 

26.08.2010.

Index.hr

- otkriva da je DIV raspisao natječaj za nove poslove u brodogradnji i objavio ga na svojoj internetskoj stranici.

 

27.08.2010.

Slobodna Dalmacija

Pappo tvrdi da je objava natječaja greška te da je riječ o internom dokumentu – pozivu za iskazivanjem interesa za rad u brodogradnji, a koji je tehničkom greškom dospio na web. Objava bi trebala biti kada se njihova ponuda prihvati, a kako bi se našli i menadžeri. Naime, kako je kazao Pappo, oni su „i dalje u intenzivnom kontaktu s bankama koje bi pratile ovaj projekt i da banke inzistiraju na dobivanju što više detalja oko upravljačkog modela koji predlaže DIV, te da se ide čak gotovo i do razine da se traže imena menadžera koji će voditi taj projekt“.

 

03.09.2010.  i  04.09.2010.

Slobodna Dalmacija

Pappo – ako dođe do akvizicije, DIV će u Brodosplit uložiti 50 milijuna kn, a ostatak računaju na financijske i investicijske fondove za koje vjeruju da će ih zainteresirati budući proizvodni programi.

 

18.09.2010.

Slobodna Dalmacija

Pappo spekulira s povlačenjem ponude stane li proizvodnja

- „jer je jedan od uvjeta koji smo mi u našoj  privatizacijskoj ponudi postavili bio da se sve do kraja natječajnog procesa mora nastaviti proizvodnja u brodogradilištu.“

- „…podržavamo zahtjeve radnika i Uprave koji od Vlade traže nastavak proizvodnje, odnosno odobravanje jamstava za nove narudžbe.“

Istodobno, u AZTN-u s čuđenjem gledaju da im DIV još nije poslao dopunu programa, što je zatraženo 12. kolovoza uz naglasak da DIV određuje dinamiku.

 

21.09.2010.

Business.hr

Pappo tvrdi da DIV neće odustati od Brodosplita i da je na ponudu već potrošio 200 tisuća eura. Žali se na sindikate koji ne žele komunicirati, plasiraju u medije netočnosti („nije istina da je naš program manjkav nego je AZTN tražio pojašnjenje 19 točaka.“)

„najveći nam je problem taj faktor  negativne percepcije od strane sindikata, ali i dalje smo u postupku i učinit ćemo sve da uspostavimo dijalog s njima“.

Slobodna Dalmacija

Debeljak trdi da su obavili razgovore s desetak tvrtki s brodograđevnog tržišta koje su izrazile želju za izgradnjom manjih serija tankera. Ruska strana, kaže, bi gradila 8 do 10 tankera u splitskom brodogradilištu i hrvatska bi diplomacija trebala pomoći.

 

 

 

 

18.10.2010.

Index.hr

Dan prije sastali se Debeljak i sin poznatog ruskog odvjetnika Vitalija Havkina, koji je nedavno bankovnom garancijom od 250 milijuna dolara izrazio  namjeru da kupi splitski škver. DIV predlaže Rusima mogućnost zajedničkog ulaska u Brodosplit.

 

19.10.2010.

Poslovni

Predstavnike Havkina, kao zastupnika nepoznatog ruskog partnera s 10 natuknica za BIS i pismom namjere Interkredit banke o ulaganju 230-250 milijuna dolara, Popijač uputio na DIV.

Pappo: prostor za suradnju postoji, međutim navodi kako već ima ruskog partnera za kupnju brodova– velikog ruskog brodara.

Slobodna

Debeljak potvrdio susret s Havkinovim ljudima i ustvrdio da ništa konkretno nije dogovoreno.

 

21.10.2010.

Slobodna Dalmacija

Debeljak ponudu Havkina ocijenio neozbiljnom, te ustvrdio da pregovara sa Sovcomflotom o gradnji 8-10 tankera. Kao imperativ naveo spajanje kopna s Pelješcom, te (ako ne ide Pelješki most) aktualizira gradnju dvaju trajekata u BISu za tu liniju.

 

29.10.2010.

Slobodna Dalmacija

Nadopunjena ponuda u Bruxellesu – prve godine bulkovi, a potom ro-paxi.

 

26.11.2010.

Glasnik Samobora i Sv. Nedelje

Interview s Debeljakom – očekivali trajanje procesa od 6 mjeseci,

- nekoliko ozbiljnih i kvalitetnih, vanjskih i domaćih ulagača koji bi zatvorili financijsku konstrukciju,

- nabava materijala najproblematičnija (2/3 broda), potrebne najveće uštede,

- gubitke iz ranijih godina preuzela bi država, a one nastale u procesu privatizacije „…radi se o rupi koju netko mora pokriti.“,

- u izgradnju flote 400 milijuna kn uz 20% učešća,

- višak radnika od 20 posto uglavnom u administraciji, zbrinjavanje uz pomoć države,

- za 2 do 3 godine, broj radnika na razini današnjeg ili viši,

- ponuda za BIS DIV-u dovela inspekcije i pola milijuna kn kazni.

 

20.01.2010.

Jutarnji list

Pappo – financijska obveza DIV-a 145 mil Eura, te se intenzivno radi na osiguranju jamstava za taj iznos.

 

21.01.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak – u Londonu će pregovarati s engleskim investicijskim fondovima o ulaganju u tehnološku obnovu – oko milijardu kn (već zainteresirani fondovi i partneri iz Engleske, Makedonije i Rusije, a ruska državna tvrtka zainteresirana za 25-30 % vlasništva, no pregovarački proces bi trebao trajati 6-12 mjeseci).

Ujedinjena brodograđevna korporacija, točnije Sudoeksport potvrdio interes za partnerstvo s BIS-om – ruski program obnove flote.

 

02.02.2011.

Jutarnji list

Program DIV-a još nije u Bruxellesu.

 

11.02.2011.

Novi list

- povećanje koncesijskih naknada za pomorsko dobro.

Pappo potvrdio da su ponuđači bili upoznati s novim cijenama „… prihvaćanje cijene bio je uvjet još u prošlom natječaju.“

 

12.02.2011.

Vjesnik

Debeljak o koncesijskim naknadama „…vjerovali smo da se Vlada ipak neće odlučiti na taj potez koji sada bitno mijenja stanje stvari“

Slobodna Dalmacija

Debeljak – „ povećanje naknade ukalkulirali u svoje računice tako da nema iznenađenja.“

 

27.02.2011.

Večernji list

Skidanje briselske zabrane; premijerka u Splitu

Debeljak – najava ulaganja 1,5 milijardi kn i otkazi za 500 radnika

Business.hr

Debeljak – 21% smanjenje kapaciteta, linearno i zaposlenih; dakle 1000 viška, ali nastojat će da brojka bude manja.

 

01.03.2011.

Poslovni dnevnik

Pappo – pregovori će trajati 3-4 mjeseca; BSO sastavni dio programa; javit će se na natječaj za igradnju brodova MORH-a.

Slobodna Dalmacija

Debeljak – stimulativne otpremnine za 500 „administrativaca“ tijekom 12 mjeseci

 

04.03.2011.

Poslovni

Pappo – ne znamo koliko točno ljudi treba otići; program je naš i bez nas se neće provoditi.

Vjesnik

Pappo – dostavit ćemo jamstva, ali nećemo moći zadržati sve zaposlene.

 

14.03.2011.

Jutarnji list

Debeljak – vlasnička transakcija mora biti završena najkasnije do lipnja.

 

24.03.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak – spremni potpisati ugovor već za mjesec dana.

Poslovni dnevnik

Pappo – nemamo s kim sklopiti ugovor.

 

DIV- KRONOLOGIJA JAVNIH ISTUPA II. DIO

 

 

promatrano razdoblje: 25. ožujka 2011. –  23. rujna 2011.

izvori: dnevne novine, tjednici koji su u promatranom razdoblju pisali o brodogradnji

 

 

Napomena:

U razdoblju od travnja do rujna samostalni javni istupi predstavnika DIV-a i napisi za koje bi se moglo ocijeniti da su potaknuti od strane te tvrtke manje su brojni u odnosu na prvo promatrano razdoblje (od podnošenja ponude za kupnju dionica splitskog brodogradilišta do razdoblja oko ukidanja zabrane ugovaranja krajem veljače ove godine).

Također, primjetno je da mediji (uključujući i elektronske – portali, radija i televizije) nerijetko u svojim izvještajima, analizama i komentarima, a nakon ukidanja zabrane ugovaranja, navode DIV kao budućeg vlasnika ili vlasnika splitskog brodogradilišta, umjesto kao potencijalnog vlasnika. Na isti način DIV-a predstavljaju i predstavnici Ministarstva gospodarstva.

Promatrano razdoblje obilježeno je istupima sindikalnih predstavnika u kojima se dovodi u pitanje financijska sposobnost tvrtke DIV i izražava sumnja u poštivanje natječajnih uvjeta.

 

 

25.03.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „Još se ne zna s kim će DIV pregovarati“

U tekstu se navodi kako DIV-u još nije stigao prvi prijedlog ugovora o privatizaciji Brodosplita (izvor može biti isključivo DIV).

 

16.04.2011.

Slobodna Dalmacija / Spektar

Naslov „Div piše Vladi – Ugrožavate privatizaciju ali i sudbinu Brodosplita“

Tekst donosi dijelove pisma Pappe mjerodavnom ministarstvu, odnosno Vladi (29. ožujka), a u kojem se, kako navodi novinar, otkriva dramatična situacija oko splitskog brodogradilišta i neažurnost MINGORP-a te „nižu podaci o katastrofalnom stanju u Brodogradilištu“.

Pappo u pismu naglašava:

„odugovlačenjem procesa privatizacije svakim se danom povećava rizik neuspjeha tog procesa, ali i sudbina škvera…“

„najava ugovaranja novogradnji… generirat će dodatni gubitak…“

Pappo u pismu problematizira:

- zabranu ugovaranja, koja se nije dala naslutiti u pripremi ponude;

- razmatra kadrovsku strukturu i navodi odljev stručnog kadra;

- otpor sindikata ulasku DIV-a u brodogradilište;

- procjenjuje poslovni rezultat od 438 milijuna kn gubitka;

- žali se na naknadu za korištenje pomorskog dobra, kao i na izostanak potpora.

 

28.04.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „Škverovi samo za doprinose državi dužni milijardu kuna“

Pappo izjavljuje kako mu se čini da je Brodosplit discipliniraniji po pitanju plaćanja obveza državi od kada traje natječaj; pozdravlja informaciju o donošenju Zakona o restrukturiranja škverova; ocjenjuje da je Zakon potrebniji prodavatelju.

O kupoprodajnom ugovoru za škverove kaže:

„…sam ugovor… jednostavan posao, no njemu prethode velike predradnje koje država mora organizirati i pripremiti, a za koje nerijetko u postojećim zakonskim okvirima i nema puno osnova.“

 

16.04.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Otjerat ćemo nesposobne direktore“

Tomislav Debeljak tvrdi da nema smisla preuzeti škver bez poslova, a kao uvjete preuzimanja navodi:  -      ugovorene nove brodove, uključujući Jadroplov i Brodosplit-plovidbu;

-          Vlada mora preuzeti sva dugovanja Brodosplita.

 

13.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Vlada škverovima otpisuje 11.3 milijarde kn dugova, sve plaćaju porezni obveznici“

Pappo: – Zakon o restrukturiranju škverova trebalo donijeti ranije;

-          konkretna šteta nastaje u prijelaznom razdoblju; sada šteta priznata;

-          minuse iz poslovanja DIV će bilježiti najmanje godinu dana nakon preuzimanja.

 

 

13.05.2011.

Vjesnik

Naslov „ Radnici Brodosplita prijete preuzimanjem tvrtke“

Pappo: -     ne smatra da Vlada odugovlači s privatizacijskim postupkom;

-          prijenos dionica kompliciran i zahtjevan;

-          situacija u BIS-u kritična, jedini izlaz ugovaranje novih brodova;

-          ponuda DIV-a sadrži uvjet zaposlenosti kapaciteta i rok;

-          država mora preuzeti sve postojeće obveze i gubitke;

Bez jasne definicije o komu govori, Pappo je citiran:

„Umjesto da nam se pridruže i da zajedno guramo u istom smjeru, oni su potrošili dosta energije u drugom pravcu pokazujući nerazumijevanje za sve ono što mi moramo provesti“.

 

14.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Brodosplitu ostalo 3 milijarde kuna duga“

Debeljakov komentar na Vladinu odluku da izvlasti škverove s njihovih zemljišta:

„To je presudan tehnički korak jer je suludo očekivati da će novi vlasnik preuzeti dugove koje nije stvorio… Drugi korak je realizacija obećanih poslova…“

 

24.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Vlada ne da potporu, 1.100 škverana za dva mjeseca ostat će bez posla“

Debeljak ne može kazati hoće li ili ne odustati od kupovine brodogradilišta, ako se do 30. lipnja ne ugovore novi poslovi.

Popijač umiruje DIV (pokrit ćemo gubitke) i potiče Upravu (nek počne gradnja za Jadroplov).

 

25.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Popijač šalje zeleno svjetlo upravi da ugovara te najavljuje pokrivanje svih gubitaka BIS-a u prijelaznom razdoblju (do ulaska DIV-a).

 

25.05.2011.

Jutarnji list

Naslov „Stvorit će još 1.1. milijardu gubitka. I to ćemo platiti“

Popijač – na vama je da gradite, a gubitke će pokriti država.

Pappo   – već se zna da će poslovi s Jadroplovom donijeti gubitak;

- proces restrukturiranja bez posla nemoguće provesti.

 

08.06.2011.

Jutarnji list

Naslov „Popijač želi nagovoriti škver da pristane raditi bez jamstva Vlade“

Pappo o kupoprodajnom ugovoru s DIV-om koji je uputio svoju ponudu, ali se do danas „u vezi s time ništa ne događa“:

„Naša ponuda je dakle još u optjecaju, ali hoće li doći do ugovora, ne ovisi o nama.“

 

11.06.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Vidoviti DIV: Država kupcu Brodosplita dala milijarde“

Pappo – izvlaštenjem zemljišta smanjuju se gubitci Brodosplita;

- novac za troškove restrukturiranja nije realan, nego se radi o knjigovodstvenim prebijanjima te dodaje „Država je morala naći način da riješi dubioze“;

- Program restrukturiranja je u AUDIU, pa smatra kako „prema njima ne bi bilo korektno objaviti ga sada, ali vjerujem da će njegovi dijelovi uskoro biti u javnosti“.

 

24.06.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „Upravi Brodosplita draži stečaj od novih vlasnika?!“

-tekst problematizira otpor prema prodaji škverova, iako su Programom restrukturiranja zadovoljeni strogi kriteriji EK.

Pappo ne očekuje da će se ugovori sklapati prije dopune Zakona o restrukturiranju škverova.

 

13.07.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „DIV je ispunio sve zahtjeve natječaja“

Pappo reagira na reagiranje Zvonka Šegvića u kojem sindikalist inzistira na trdnji da DIV ne ispunjava natječajne uvjete:

- ponuda predana u roku; sadržavala „sve potrebne dijelove i članke s navedenim sredstvima osiguranja, kao i bankarsku garanciju na iznos traženih pet milijuna kuna; ispunjeni svi obvezni zahtjevi natječaja; nadopunjuju program (BSO); i uspješno obranili program „te time omogućio skidanje zabrane ugovaranja za Brodosplit d.d.“

 

20.07.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Škver pred trećim krugom privatizacije“

Pappo do jeseni ne očekuje pomake vezano uz ugovor i tvrdi da mu nije jasno zašto se odugovlači s obzirom da je riječ o zahtjevnom poslu:

„Mi smo u žrvnju, trošimo vrijeme i novac, ali ne odustajemo. Moguća su samo dva scenarija: ili će AUDIO prihvatiti našu ponudu ili će je odbiti čime se aktiviraju obveze potpisane u Bruxellesu. Nema treće solucije.“

 

25.07.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „Ugovori za brodogradilišta mogu se zaključiti i bez AZTN-a“

Pappo daje naslutiti kako je do zastoja oko privatizacije došlo u Ministarstvu:

- državi prije mjesec dana dostavili ažurirane podatke, ranije i prijedlog ugovora te čekaju daljnje korake oko završetka procesa.

 

30.07.2011.

Novi list

Naslov „Brodosplitu „blagoslov“ za spašavanje“

AZTN dao preliminarnu suglasnost na plan restrukturiranja BIS-a, a na novinarski upit odakle DIV-u 4.4. milijarde kn, Pappo objašnjava kako to treba umanjiti za 2.9. milijardi te dodaje:

„Pitate me da li u ovom trenutku imamo preostalih 1.5. milijardi kn u džepu? Nemamo, jer to nema nitko u Hrvatskoj.“

Pappo pojašnjava da će sredstva osigurati kreditom i s potencijalnim partnerom, te ističe da DIV nije samo figura za EU, već da je ponudu dao bez sugestija i inicijativa sa strane.

 

01.08.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „AZTN odobrio program za Brodosplit, slijedi prodaja DIV-u“

Nije poznato u kojoj je fazi sam kupoprodajni ugovor, a iz DIV-a kažu kako je s njihove strane sve učinjeno, a sada je na potezu ponuditelj.

 

04.08.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Škverani: Vlada taji plan naših sudbina“

Pappo poručuje sindikatima da mogu dobiti program na uvid:

„Premda je program naše vlasništvo, nema načelnih zapreka da njegov sadržaj ne pružimo sindikatima na uvid. Međutim, prije nego što bi se sindikati upustili u javno komentiranje programa, želimo prethodno obaviti konzultacije s predstavnicima sindikata kako bismo pojasnili određene stavke programa.“

 

07.08.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Do kraja kolovoza škverovi idu u prodaju“

Pappo kraj kolovoza smatra optimističnim, a na sumnje sindikalista u financijsku sposobnost DIV-a ističe da su dali sva potrebna jamstva „pa je AZTN odobrio naš program restrukturiranja“.

O 1.5 milijardi kn za ulaganje u sljedećih 5 godina, Pappo kaže da će 25 posto uložiti u tehnologiju, a ostalo u gradnju brodova za Brodosplit-Plovidbu, dok će novac doći iz različitih izvora, a da najiše računaju na kredite.

 

08.08.2011.

Poslovni dnevnik

Naslov „Končar odustaje od škverova zbog previsokih naknada?“

„samoborski DIV to pitanje ne problematizira i dodaje kako je naknada bila sastavni dio natječaja za privatizaciju škverova.“

Iz DIV-a tvrde, navodi se u tekstu, da su financijsku konstrukciju za restrukturiranje Brodosplita i temeljili na visokoj naknadi.

 

16.08.2011.

Business.hr

Naslov „Državne garancije na avanse JEDINI SPAS za škverove“

Tekst razmatra potrebu profilacije domaće brodogradnje prema gradnji sofisticiranih brodova.

Pappo tvrdi „to može biti dvosjekli mač“:

- takve brodove nije uvijek lako prodati; treba imati posebnog kupca; vode se dugi

pregovori; ne postoji stalna potražnja… nije lako financirati gradnju

- za standardni brod ima puno kupaca;

Pappo tvrdi da su u pregovorima s EK dogovorili da država Brodosplitu može dati „garancije na avanse“.

 

24.08.2011.

Vjesnik

Pappo:

„Mora se glasno reći da naša ponuda nema alternativu, odnosno da je alternativa likvidacija poduzeća. Ako se to dogodi, mora se znati da mi tome ni na koji način ne pridonosimo. Naprotiv, osim što smo ponudili dobar program koji je pozitivno ocijenjen sa svih razina koje je dosad prošao, pomogli smo samoj tvrtki na više načina. Na primjer, pomogli smo Brodosplitu da danas može ugovarati nove poslove. Ustrajni smo u svojoj ponudi iako smo, iskreno govoreći, u nekoliko navrata bili pokolebani, ali smo ipak odlučni ići dalje, do samog kraja. Dakle, ili će proći DIV ili nitko. Potonji scenarij, vjerujem, ne želi nitko.“

 

03.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Iznosite činjenice o DIV-u onakve kakve jesu“

Pappo potpisuje ispravak na istupe Gorana Prgina u kojima navodi kako je DIV jedini predao valjanu ponudu za Brodosplit, ponudio cijenu od 3.7. mil kn, obvezuje se na 1.5. milijardi kn ulaganja kroz pet godina… DIV-ova situacija s bankama kao i kod većine hrvatskih poduzeća; DIV ulaže 25 milijuna eura u prvu fazu izradnje tvornice u Kninu.

 

03.09.2011.

Novi list

Naslov „Pripremljena odobrenja restrukturiranja“

DIV o nacrtima kupoprodajnih ugovora zna samo da su u izradi i rezervirani su oko toga da će se sve potrebne predradnje za potpisivanje kupoprodajnog ugovora za Brodosplit uspjeti odraditi u narednih mjesec dana.“

 

08.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Škver čeka izbore…“

U tekstu koji donosi informaciju o održanoj sjednici Povjerenstva za praćenje privatizacije,

Debeljak ističe kako ih nitko ne informira o datumu potpisivanja ugovora niti u kojoj je fazi izrada istoga.

Debeljak o ulaganjima DIV-a u škver kaže:

„Ne možemo dati bankovna jamstva od 250 milijuna Eura, odnosno milijardu i pol kuna, niti bilo koja druga privatna tvrtka ima takve financijske sposobnosti u ovom trenutku. Pružili smo jamstva u iznosu od 100 milijuna kn i smatramo da to zadovoljava uvjete natječaja“.

 

21.09.2011.

Jutarnji list

Naslov „Konačno započinju pregovori s DIV-om i Dankom Končarom“

Pappo tvrdi da se DIV koncentrirao na izgradnju tvornice u Kninu i da ne može dugo čekati. Zbog promjenjenih okolnosti, kaže, treba doraditi i ponudu:

„…konačnu odluku možemo donijeti tek kada sagledamo sve uvjete ove vlasničke transakcije.“

 

22.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „DIV: Nemamo 250 milijuna eura za kupnju“

Debeljak ponovio da takve financijske mogućnosti može imati samo država, te da DIV pruža jamstva od 100 milijuna kuna.

 

23.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Naslov „Popijač: DIV ne mora odmah dati 1,4 milijarde kn“

Pappo:

„…nećemo po svaku cijenu gurati privatizaciju niti stavljati našu tvrtku na panj radi Brodosplita.“

 

DIV- KRONOLOGIJA JAVNIH ISTUPA IV. DIO

 

 

promatrano razdoblje: 25. ožujka 2011. -  6. listopada 2011.

izvori: dnevne novine, tjednici,

 

27.02.2011.

Večernji list

Skidanje briselske zabrane; premijerka u Splitu

Debeljak

– najava ulaganja 1,5 milijardi kn;

- otkazi za 500 radnika.

 

01.03.2011.

Business.hr

Debeljak

– 21% smanjenje kapaciteta, linearno i zaposlenih (dakle 1000 viška), ali nadopunom programa nastojat će da brojka bude manja;

- ulaganje od milijardu i pol kuna u u gradnju vlastite flote „za iznajmljivanje“;

- osiguranje sredstava bankovnim kreditima i od zainteresiranih investitora.

Poslovni dnevnik

Pappo

–javit će se na natječaj za igradnju brodova MORH-a.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

– kompenzacijska mjera je smanjenje broja radnika za 21 posto što je nešto više od 500 radnika; nema viška među proizvodnim radnicima i projektantima; stimulativne otpremnine (iz tekućeg poslovanja osigurat će se 50-60 mil kn) za 500 „administrativaca“ tijekom 12 mjeseci.

 

04.03.2011.

Poslovni

Pappo

– ne znamo koliko točno ljudi treba otići, jer će dio radnika moći prijeći u druge tvrtke škvera, tj. izvanbrodograđevnu proizvodnju koju će DIV snažno poticati;

- najveći dio od 1.5 milijardi kn vlastitog doprinosa najavljuje se za Brodosplit-Plovidbu.

Vjesnik

Pappo

– dostavit ćemo jamstva, ali nećemo moći zadržati sve zaposlene;

- kapacitete držati optimalno popunjenima – gradnja složenih brodova i standardnih brodova trgovačke mornarice s naglaskom na one većih gabarita:

- suradnja s drugim brodogradilištima – zajednička nabava repromaterijala i opreme;

- otvaranje novih proizvodnih niša – stupovi i postolja za vjetroelektrane;

- najava da će uredno dostaviti pisma namjera banaka i drugih financijskih institucija partnera.

 

14.03.2011.

Jutarnji list

Debeljak

– najveći dio od 1.5 milijardi kn vlastitog doprinosa za gradnju vlastite flote;

- temeljem kompenzacijskih mjera višak 700 radnika, DIV kaže 500 kao okvirnu brojku, no „osim brodova planiramo i druge programe“.

 

16.04.2011.

Slobodna Dalmacija / Spektar

Pappo

- u ovom trenutku DIV nema bankovna jamstva, ali ima pisma namjere.

 

12.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

- nema smisla preuzeti škver bez poslova (traži ugovorene nove brodove, uključujući Jadroplov i Brodosplit-plovidbu) i Vlada mora preuzeti sva dugovanja.

 

14.05.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

- „… Drugi korak je realizacija obećanih poslova…“, a misli se na dva bulka za Jadroplov i dva kruzera za Brodosplit-Plovidbu.

 

30.07.2011.

Novi list

Pappo

-„Pitate me da li u ovom trenutku imamo preostalih 1.5. milijardi kn u džepu? Nemamo, jer to nema nitko u Hrvatskoj…“;

- sredstva će osigurati kreditom i s potencijalnim partnerom.

 

07.08.2011.

Slobodna Dalmacija

Pappo

- dali sva potrebna jamstva

- od 1.5 milijardi kn 25 posto će uložiti u tehnologiju, a ostalo u gradnju brodova za Brodosplit-Plovidbu, dok će novac doći iz različitih izvora, a najviše računaju na kredite.

 

16.08.2011.

Business.hr

Pappo tvrdi

- gradnja sofisticiranih brodova može biti dvosjekli mač (nije ih uvijek lako prodati; treba imati posebnog kupca; vode se dugi pregovori; ne postoji stalna potražnja… nije lako financirati gradnju)

- za standardni brod ima puno kupaca.

 

08.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

-„Ne možemo dati bankovna jamstva od 250 milijuna Eura, odnosno milijardu i pol kuna, niti bilo koja druga privatna tvrtka ima takve financijske sposobnosti u ovom trenutku. Pružili smo jamstva u iznosu od 100 milijuna kn i smatramo da to zadovoljava uvjete natječaja“.

 

22.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

- ponovio da DIV nema 250 milijuna eura za kupnju kao i da takve financijske mogućnosti može imati samo država, te da DIV nudi jamstva od 100 milijuna kuna.

 

26.09.2011.

Slobodna Dalmacija

Debeljak

- ponuda je sadržavala sve potrebne dijelove, a to su bankarsko jamstvo na 5 mil kn, 3.7 mil kn za dionice i 50 mil kn u dokapitalizaciju kroz 5 god, dok će 1.4 milijarde kn investicija biti realizirano putem suradnje s bankama, fondovima i drugim partnerima.

 

26.09.2011.

Poslovni dnevnik

Debeljak

- za izgradnju vlastite flote već imamo financijere

 

6.10.2011.

Poslovni dnevnik

Pappo daje komentar na nacrt ugovora, a u novinar navodi da je DIV osigurao pismo namjere banke za 200 milijuna Eura

 

 

 

 

 

 

 

 

1,306
OčajnoLošeOsrednjeDobroOdlično   (Ocijenjeno 1 puta, Ocjena: 5/5)

Komentirajte i vi

Komentari članova na web stranici objavljuju se u realnom vremenu i Nezavisni sindikat Brodosplita ne može se smatrati odgovornim za napisano. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.

Morate biti prijavljeni da biste mogli komentirati članak!

Nemate svoje korisničko ime i lozinku? Registrirajte se!